مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ارایه خدمات ویژه به ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

نیم دری:

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: کتابخانه شهید بهشتی برازجان در بخش‌های ارایه خدمات ویژه به ناشنوایان و نابینایان و کتابخانه خلیج فارس بوشهر نیز در بخش نابینایان فعال هستند.

 حیدر راهب در نشست بررسی همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و بهزیستی استان بوشهر اظهار کرد: تفاهم نامه همکاری بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و اداره کل بهزیستی استان با هدف خدمات رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه جامعه معلولان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی منعقد شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر تصریح کرد: این استان دارای ۷۹ باب کتابخانه عمومی است که به تمامی اقشار جامعه در همه سنین خدمات ارائه می‌دهند.

راهب افزود: مجموعه کتابخانه های عمومی بزرگترین شبکه فرهنگی از حیث کتاب و کتابخوانی در سطح کشور است.

وی تصریح کرد: در کتابخانه های عمومی علاوه بر خدمات کتاب محور، خدمات فرهنگی و ترویجی نیز انجام می‌شود و این رویکردی است که نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی سال‌های اخیر به آن توجه بیشتر نموده است.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های استان بوشهر در راستای اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین جامعه هدف بهزیستی انجام شده است.

” حیدر عزیزنژاد ” افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه در موضوعات ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سطح علمی در جهت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش سطح توانایی‌های افراد دارای معلولیت و خانواده‌های آنان می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی یادآور شد: عضویت جامعه تحت پوشش بهزیستی در کتابخانه های عمومی ، مشارکت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، دوره آموزشی، همکاری در تامین منابع و ایجاد پیشخوان کتاب در سرای سالمندان، همکاری به منظور بهسازی امکان ورود معلولان به کتابخانه‌های عمومی و ایجاد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی از مفاد این تفاهم نامه است.