مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر روز سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگاران گفت:۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مصوبات دومین سفر استانی رییس جمهور به این استان اختصاص یافته که طرح‌های مهمی در دست ساخت است.

نیم دری:

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوشهر روز سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگاران گفت:۱۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبار مصوبات دومین سفر استانی رییس جمهور به این استان اختصاص یافته که طرح‌های مهمی در دست ساخت است.

عبدالکریم اخترشناس روز سه‌شنبه در نشست خبری «سه شنبه های پاسخگویی مدیران» به رسانه های استان بوشهر از احداث و بهسازی ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در بوشهر از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: این اقدامات نشان از عزم جدی این دولت در توسعه راه‌های روستایی و محرومیت‌زدایی است.

وی افزود: بوشهر با شاخص ۹۸ درصدی از استان‌های پیشگام در راه دسترسی مناسب روستایی است در حالی که میانگین کشور ۸۱ درصد به شمار می رود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر تصریح کرد: پرونده راه دسترسی آسفالته روستاهای ۵۰ خانوار به بالای استان بوشهر در دولت سیزدهم با طرح محور ریز- سرچشمه پس از ۱۰ سال رکود در هفته دولت ۱۴۰۱ بسته شد.

اخترشناس با بیان اینکه اولویت فعلی تکمیل آسفالت راه دسترسی روستاهای بالای ۲۰ خانوار است ادامه داد: تکمیل آسفالت راه دسترسی به هفت روستا معادل ۷۴ کیلومتر در دستور کار یا تأمین اعتبار است.

وی عنوان کرد: ۳۸ پروژه راه روستایی بوشهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا است.

جابجایی بیش از ۹ میلیون تن کالا از استان بوشهر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یادآور شد: سال گذشته ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تن جابجایی کالا در استان ثبت شد که بیانگر افزایش پنج درصدی و نشانگر رونق و بهبود شاخص‌های اقتصادی استان بوده و همچنین جابجایی ۱۰۲ هزار تن کالاهای اساسی توسط ناوگان باری بوشهر ثبت شد.

وی افزود: عمده کالاهای جابجا شده از مبدا استان شامل ۵۳ درصد مواد شیمیایی، ۲۱ درصد مواد ساختمانی و معدنی و ۱۳ درصد کالاهای کشاورزی و دامی بوده است.

اخترشناس با اشاره به جابجایی پنج میلیون و ۳۱ هزار مسافر در سال گذشته و افزایش ۲۱ درصدی در این زمینه عنوان کرد: ۷۵ درصد جابجایی با اتوبوس، ۲۴ درصد با مینی بوس و یک درصد سواری بوده است.

افزایش هفت درصدی ترددهای جاده ای در استان بوشهر

وی ادامه داد: ترددهای جاده‌ای در جاده استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱، هفت درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: ۱۵۷ میلیون و ۱۸۰ هزار تردد خودرو در سال ۱۴۰۲ در استان بوشهر ثبت شده است.

اخترشناس اظهار کرد: اجرای پویش چشم به راهیم برای سومین سال و اقدامات آموزش رانندگی ایمن، فرهنگ سازی در راستای ترغیب رانندگان به استراحت در سفرهای طولانی که تأثیرگذار بود و با استقبال مسافران مواجه شد.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی از طریق سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، تردد خودرو در محورهای ورودی و خروجی استان مشابه پارسال بود و تردد در محورهای درون استانی معادل ۱۱ میلیون خودرو بود که پنج درصد افزایش داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر عنوان کرد: با وجود افزایش ترددهای جاده‌ای استان در نوروز، ترمز تصادفات و تلفات سوانح جاده‌ای کشیده شد.

کاهش ۶۷ درصدی آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای بوشهر

وی تصریح کرد: در این مدت کشته‌های تصادفات استان و تصادفات جرحی به ترتیب ۶۷ و پنج درصد کاهش یافت.

اخترشناس عنوان کرد: ۸۰ درصد محورهای استان به سامانه‌های هوشمند مجهزند.

وی ادامه داد: ۶۰ ترددشمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه ثبت تخلفات رانندگی، چهار سامانه توزین حین حرکت و هفت تابلو پیام متغیر فعال است.