مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در هفته کتاب غرفه‌های شهروند کتاب در پنج پارک و میدان و همچنین ۲۰ مدرسه شهر بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

نیم دری:

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: در هفته کتاب غرفه‌های شهروند کتاب در پنج پارک و میدان و همچنین ۲۰ مدرسه شهر بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

عبدالرحیم افروغ  اظهار کرد: از مجموعه غرفه‌ها پنج غرفه کتاب در میدان‌های رفاه، امام خمینی، پارک‌های شورا، ساحلی و مرجان شهر بوشهر راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: در غرفه های کتاب مدارس ، میز کتاب به عنوان جایی برای گفت و گو دانش آموزان طراحی خواهد شد.

افروغ ادامه داد:در هفته کتاب ۷۴ برنامه در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر برگزار می شود که از این شمار هشت برنامه شاخص و با همکاری سایر دستگاه‎ خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: ساخت اینفوگرافیک “من و کتاب”، ایجاد غرفه شهروند کتاب، مطالعه کتاب “فلسطین و غزه” در مجموعه های مختلف دولتی و مردمی از برنامه‌‎های هفته کتاب در استان بوشهر است.

افروغ ادامه داد: در هفته کتاب استان بوشهر چند کتاب از مولفان استانی رونمایی و همچنین تقویت مسابقات “بی پرده با حجاب” با جدیت دنبال خواهد شد.

وی گفت: همچنین شعار « آینده خواندنی است» در جامعه تبلیغات پیرامونی و در سربرگ مکاتبه‌های اداری با هدف ترویج فرهنگ کتاب وکتابخوانی درج خواهد شد.

افروغ ادامه داد: امروز نویسندگان باید برای دهه‌ها و صده‌های آینده بنویسند و اگر بنا بر درست نوشتن و نوشته ما نقشه معماری آینده جهان بشریت باشد امروز معارفی که مستولی بر اندیشه و تفکر نویسنده است باید توان طراحی آینده داشته باشد در قالب جملات وکلمات خود را نشان دهد.

وی اظهار کرد: بر همین اساس باید طراحی اندیشه، باشگاه‌های فکری و مراکزی برای اندیشه ورزی راه اندازی شود تا کلمات به جمله و در نهایت جمله به کتاب برسد تا در آینده با خواندن آن افقی را ایجاد کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: در جامعه جهانی نیز خیلی از رویدادهای بزرگی که رقم خورده از یک یا چند کتاب آغاز شده از این رو برای آینده امیدبخش و امیدآفرین باید از هم اکنون نوشته شود.

وی گفت: در همین راستا چندین نشست هم اندیشی پیرامون هفته کتاب با حضور افراد و مجموعه های مختلف اداری برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غزه اظهار کرد: خبرنگاران در جریان حادثه غزه میدان را خالی نکردند که امیدواریم همگان به سهم خود ادامه دهنده شهدای عرصه رسانه باشیم چراکه فعالان رسانه‌ای در این عرصه مایه افتخار و سربلندی جامعه انسانی شدند.

افروغ ادامه داد: امروز جهان استکبار با تمام ابزار رسانه ای خود باید ببیند که سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان به عنوان سید مقاومت بیش از چهار میلیارد نفر شنونده داشته و این نشان از تاثیرگذاری بالای جریان مقاومت است.

وی همچنین با گرامیداشت حماسه زنان لرده دشتستان اظهار کرد: باید این رویداد بزرگ تاریخی بازطراحی و بازبینی شود که آیین بزرگداشت این حماسه روز سه شنبه (فردا) ساعت ۹ صبح با حضور رجبی دوانی به عنوان یکی از تاریخ شناس و پژوهشگر عرصه مبارزات زنان در تالار لیان برگزار می‌شود.