مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهرگفت: ساخت مراکز فرهنگی و هنری در شهرهای محروم و دور افتاده از جمله اهداف اولویت دار دولت سیزدهم است که این مهم در این استان نیز به جد دنبال می‌شود.

نیم دری:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: ساخت مراکز فرهنگی و هنری در شهرهای محروم و دور افتاده از جمله اهداف اولویت دار دولت سیزدهم است که این مهم در این استان نیز به جد دنبال می‌شود.

عبداالرحیم افزوغ  در بازدید از محل احداث مجتمع فرهنگی هنری بندر شیرینو از توابع شهرستان کنگان اظهار کرد: بندر شیرینو یکی از شهرهایی است که علیرغم دارا بودن جمعیت قابل توجه، فاقد هر گونه مرکز فرهنگی و هنری است.

وی افزود: موقعیت این شهر و میزبانی شرکت های مختلف مربوط به حوزه نفت و گاز از دلایل مهم برای وجود مراکز فرهنگی و هنری در این شهر است.

افروغ با اشاره به اهداف و وظایف مراکز فرهنگی و هنری که گسترش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی- اسلامی و کشف استعدادهای فرهنگی و هنری در مناطق مختلف است، یادآورشد: با ساخت و بهره برداری از این طرح ضمن ایجاد فرصت مناسب برای نوجوانان و جوانان علاقمند به فراگیری رشته های فرهنگی و هنری، اجرای برنامه ها نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت جوانان و نیروهای شاغل در شرکت ها دارد.

وی اظهار امیدواری کرد: پروژه در زمان مقرر تکمیل و به بهره برداری برسد تا شاهد فعالیت آن در آینده ای نزدیک باشیم.

رئیس شورای اسلامی بندر شیرینو نیز گفت: شیرینو شهر تازه تاسیسی است که هیچگونه زیرساخت شهری ندارد و نیازمند همت و تلاش جدی مسئولان است.

” ابراهیم بهمنی ” بیان کرد: تلاش های مسئولان فرهنگی و هنری در استان قابل تحسین است اما شهر تازه تاسیس بندر شیرینو نیازمند نگاه ویژه است.

وی یادآورشد: یکی از مطالبات به حق نوجوانان،جوانان و به ویژه بانوان تاسیس هرچه سریع تر این مجتمع فرهنگی هنری است.

بهمنی افزود: باتوجه به مهاجر پذیر بودن شیرینو با تغییرات فرهنگی و اجتماعی زیادی مواجه است، در همین راستا توانمند سازی بانوان به عنوان محوریت خانواده و جایگاه رفیع این نهاد مقدس می تواند منجر به ارتقای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه شهری شیرینو شود.