مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک ۶۹۲ هزار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال تسهیلات به ۶۶ طرح در استان بوشهر پرداخت کرده که از این تعداد ۲۶ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۲۳۸ هزار میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

نیم دری:

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک ۶۹۲ هزار میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال تسهیلات به ۶۶ طرح در استان بوشهر پرداخت کرده که از این تعداد ۲۶ طرح با تسهیلاتی بالغ بر ۲۳۸ هزار میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

علی خورسندیان  در نشست با استاندار بوشهر اظهار کرد: ۱۰ طرح با حمایت بانک صنعت و معدن با تسهیلات ۴۳۶ هزار میلیارد و ۸۰۳ میلیون ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

وی افزود: ۳۰ طرح نیز در استان بوشهر با ۱۶ هزار میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال در قالب سرمایه در گردش دریافت کرده که این طرح ها برای چهار هزار و ۳۶۴ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: استان بوشهر مزیت‌های نسبی مناسبی در توسعه صنایع وابسته به نفت، گاز، پالایشگاه و پتروشیمی، صنایع دریایی، مواد معدنی و همچنین ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی مواد غذایی مانند آبزیان دارد که با امکان سنجی درست می توان واحدهای صنعتی خوبی در استان ایجاد کرده و صنایع موجود را نیز توسعه داد.

خورسندبان یادآور شد: ۲۷۵ طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ به این بانک معرفی شده که به ۸۲ طرح از این تعداد مبلغ ۱۱ هزار میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال در قالب تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سایر طرح های یاد شده در حال بررسی و در انتظار تکمیل مدارک توسط متقاضیان برای پرداخت تسهیلات می باشند.

خورسندیان گفت: لازم است ادارات کل صنایع استان برای تسریع و تسهیل فرآیند معرفی متقاضیان دارای اهلیت مالی و صلاحیت حرفه ای تسهیلات از محل منابع تبصره ۱۸ عمل کنند.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: در استان بوشهر نیز ۸۶۰ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات تبصره ۱۸ توسط بانک صنعت و معدن به صنایع این استان اختصاص داده شده‌ و برای ۱۹ طرح مورد پیگیری در سفرهای ریاست جمهوری در این استان نیز ۱۹ هزار میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال مصوب شده است.

استاندار بوشهر در این نشست اعلام کرد: حمایت های بی دریغ بانک صنعت و معدن از طرح های تولیدی و صنعتی استان کم نظیر است و تعامل خوبی بین صنعتگران و کارآفرینان استان و این بانک وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک بسیار بیشتر و مؤثرتر باشد.

احمد محمدی زاده افزود: صنایع پتروشیمی، آبزیان و معدنی از جمله ظرفیت های این استان در حوزه سرمایه گذاری است که بانک های تخصصی مانند صنعت و معدن می توانند در حوزه کمک به تولید و ارزش زنجیره ای این صنایع ورود کنند.

وی بیان کرد: در این دولت ظرفیت پرورش ماهی در قفس از سه هزار تن به ۹ هزار تن بالغ شده که نشان از پویایی این صنعت در استان است.