مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرایی شدن ۷۰درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

نیم دری:

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرایی شدن ۷۰درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‌های اقتصادی خبر داد.

مهدی صفوی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد ۷۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین ۵۳۲ مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاه های اقتصادی برگزار شده است.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد: از تعداد ۵۳۲ مصوبه ابلاغ شده، تا کنون ۷۰ درصد مصوبات با همکاری دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان اجرایی شده و مابقی در دست اقدام می باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان ، بطور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاههای اقتصادی اقدام کرده است.

صفوی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، ۵۰۰ پرونده بنگاه اقتصادی دارای مشکل درجلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری ، مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاه های اقتصادی در حوزه های صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی و گردشگری بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه های تولیدی ازطریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل بصورت مستمر عنوان کرد : هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های صنعتی نیمه تمام، پیگیری تامین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت های لازم نظیرتامین آب و برق و گاز، معافیت های مالیاتی و رفع مشکل زیست محیطی از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در جلسات مذکور بوده است.